“Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.”

Groucho Marx

onsdag 12. desember 2012

Desember 12 (og litt 11) - bytur

Siden jeg har tilbrakt dagen ute i isværet, rakk jeg rett og slett ikke 11. desemberluken. Som sagt så er dette en slags julekalender - jeg regner med at jeg står det over.
Jeg måtte ned til byen for å se på en bok som akkurat har kommet ut. Frogner Hovedgård av Lars Roede. La meg si det sånn, jeg skulle ønske Roede hadde gitt den ut før jeg ble ferdig med Skjebnesøstre 7. Ballet foregår nemlig på Frogner hovedgård ... Akk ja. Men jeg kjøpte boken likevel, samt en til. (Hvorfor er det umulig å gå inn i en bokhandel uten å komme ut med minst to bøker? Noen burde forske på det.) Den andre boken er Tyske hemmelige tjenester i Norden av Tore Pryser. Mursteiner så det holder begge to, og midt i mine interessefelt. De veide tungt i ryggsekken på vei hjem, ja.
Litt julestemning må jeg ha med - ingen av disse bøkene er spesielt julete. Så bilder av "Bokhandlere i mitt nabolag" får være dagens juleglimt.

Antikvariat på Frogner. Jeg aner ikke hvorfor halve bildet er grått.

Langbrecke i Bygdøy Alle. Ser det ikke koselig ut? Det er min type julekalender!

Tanums barnebokvindu. Så koselig atte.
 
En liten pause for å bla i sine nye bøker må man unne seg på bytur, synes nå jeg.
 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar