“Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.”

Groucho Marx

onsdag 5. desember 2012

5 desember - julestemning på Karl Johan

Jeg har vært ute på byen i dag. Julefest på forlaget. Det er en mulighet til å komme seg ut av huset en stund, være sosial, snakke fag og forhåpentligvis litt tull, treffe folk man ellers bare "snakker med" å sosiale medier - dessuten hjelper det på julestemningen min i hvert fall. Og da jeg noe senere - jeg ble ikke hele kvelden, må jo hjem og jobbe - var det julestemning på Karl Johan. Skøytebanen i Spikersuppa spiller dundrende musikk, juletrærne glitrer og den lille julegaten der folk selger alt mulig til jul glitret som ... som en julegate. Klokken i Rådhuset slo 9 - som regel spiller den en kjent melodi, men jeg må innrømme at jeg ikke aner hva den spilte nå. Mulig det var fordi det var kvart på ni-slaget og ikke timeslaget. Stemningsfullt var det. Og kaldt. fryktelig kaldt. Det er ikke lurt å ha bare tre bomullsgensere under dunjakken. Jeg har i dag lært at minst et lag bør være ull ... Bildene er tatt med et dårlig telefonkamera av en enda dårligere fotograf. Jeg kan skylde på at jeg skal av kulde, men sannheten er at jeg ikke er noe flink til å ta bilder.
 

 
 
 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar