“Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.”

Groucho Marx

lørdag 15. desember 2012

15 desember - Schibsteds julekalender og litt til

Ingen luke i går heller, gitt. Jeg var faktisk på julefest, og da jeg kom hjem - jeg var hjemme ca halv elleve, edru som en furulegg - så var jeg så trøtt, og måtte sette igang og jobbe det jeg var god for likevel. Skal levere korrektur på mandag, og jeg er fryktelig treig for tiden ... jeg tror vinteren fryser blodet mitt sånn at alt blir treigere. En teori, i hvert fall.

Et tips: Dere kan vinne de fire første bøkene i Skjebnesøstre i Schibsteds julekalender i dag: Luke 15: Hva heter den .... boken i Skjebnesøstre? Veldig vanskelig ...

Aschehougs julefest har jeg ikke vært på før, så det var en ny opplevelse. Forfattere, oversettere og forlagsfolk tett som i en sildestim. "Intellektuell" faktoren skyhøy og vinen fløt fritt. Maten var god og de jeg snakket med hyggelige. Det holder veldig lenge for meg, det.
For sikkerhets skyld hadde jeg med meg siste bok Hunger Games serien - den var fortsatt fuktig etter et uheldig møte med vasken, men i det minste var sidene tørre nok til at jeg hadde kunnet finne meg et stille hjørne og lese resten hvis festen var kjedelig. Hvilket jeg ikke gjorde - det ville ikke ha tatt seg så veldig bra ut. Det man kan slippe unna med når man er ti år fordi man er søt og liten, går ikke like greit førti år senere ...
Dessuten hadde jeg det som sagt veldig hyggelig.
Fikk også manus med meg derfra, noe dere vil få vite mer om til neste år ... La oss si det sånn at jeg blir nok ikke arbeidsløs i julen, tenker jeg. Antageligvis må jeg sette av tid til å kose meg hvis jeg skal få tid til det.

God adventstid :D

1 kommentar: