“Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.”

Groucho Marx

søndag 22. november 2009

Kommentar til: Fy og Fy, inn i skapet med oss.

Beatelill og Anne Marie Meyer har kommentert innlegget, og det gjorde at jeg fikk lyst til å si noe mer.
Å skamme seg over den jobben man gjør, er en forferdelig tanke. Det synes jeg er så trist. Jeg legger ingen begrensninger på hva jeg skal skrive, men følger ideen dit den tar meg. Det blir som regel best sånn.
Jeg håper serieforfattere tar sjansen på sine andre ideer, for, som jeg sa i innlegget, er dette forfattere med mye erfaring og fortellerglede. Vi har ingenting å bevise for noen - og ihvertfall ikke overfor kritikere og andre forfattere.
Serieromanene gir glede til mange, de leses av alle slags folk, og de fungerer ofte som en inngangsportal til annen litteratur. Det ligger utrolig mye arbeid i hver serie, hver eneste bok er en kjempejobb. Sånt står det respekt av.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar