“Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.”

Groucho Marx

lørdag 7. november 2009

Ferdinando d'Adda

For en stund tilbake sendte jeg en e-mail til Vatikanets ambassade i London. Ikke akkurat dagligkost tatt i betraktning at jeg ikke er katolikk, ikke engang en frafallen sådan. Ønsket er å komme i kontakt med en historiker som har spesialisert seg pavelige ambassadører, helst en som vet noe om Ferdinando d'Adda, 1649-1719.
Hvorfor jeg trenger en katolsk historiker? Det blir noe klarere i bok sju, tror jeg. Eller kanskje bok seks. Jeg har ikke helt bestemt meg ennå.
Jeg har søkt etter d'Adda en stund, lett på nettet, i bøker - uten å finne mer enn et fragment om ham på Wikipedia. Så jeg tror jeg trenger litt hjelp. Hvis nå noen skulle vite noe om Ferdinando d'Adda, ville jeg bli uhyre takknemlig - og ikke så lite imponert.
Vatikanets ambassade har ikke kommet tilbake til meg. Enten fordi de har lest Ildfuglen, eller så nekter de å svare meg fordi jeg ikke er katolikk ...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar