“Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.”

Groucho Marx

mandag 1. februar 2010

Ny bok!

Det blir ingen blogg om skriveprosess idag - jeg har ikke gjort så mye. Ikke engang hjemmeleksen min ... (En vane som henger igjen fra skoledagene. Jeg gjorde ikke leksene da heller). En stor bonus ved å skrive serier er at det kommer ny bok hele tiden - ingenting er morsommere enn å se sine verk på trykk, og nå skjer det annenhver måned! Helt vanvittig!

Derfor: Ildfuglen-6: I fiendens klør er ute i verden idag!
Baksidetekst:
Andrine sitter i fangehuset i Stavanger, mistenkt for trolldom og for å ha noe med den store bybrannen å gjøre. Blir hun kjent skyldig, risikerer hun å bli brent som heks på bålet.
Hun innser at det hennes beste sjanse til å slippe unna med livet i behold, er å rømme. Men hvordan?

Noe mørkt og farlig nærmet seg. Noe som så på henne, og som strakte lange, skarpe fingrer etter henne.
Andrine stønnet. – Nei, nei …
Redselen for mørket var overveldende, men uansett hvor mye hun forsøkte, greide hun ikke å åpne øynene. Alt hun greide, var å tenke at mørkemannen hadde funnet henne.
Hva nå?

Splintkvinnen Agni har et syn som forteller henne at Andrine er i fare, og reiser til Stavanger for å finne henne. Hun vet ikke hvor hun skal lete, men hun vet at det haster. Bare hun ikke kommer for sent …

Høres ikke det spennende ut? (Det er bare å klikke på coveret ved siden av ...).
Riktignok er det vanlig at forfattere anmelder andre forfattere, men jeg tror ikke jeg har hørt om en forfatter som anmelder sine egne bøker så jeg skal la være. Noe sier meg at det ikke ville blitt spesielt objektivt. Hm. I fantasien, kanskje?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar