“Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.”

Groucho Marx

onsdag 17. februar 2010

Korrektur og kurs - uten sammenheng forøvrig

Jeg er ikke ferdig med korrekturen - skrekk og gru - den skal leveres i morgen. Det går nok bra, jeg har ikke mer enn 20-30 sider igjen å sjekke, så hvor mye kan det være? (Å, jeg håper ikke den treffer meg midt i fleisen i morgen ...).
I dag var kursdag! Jeg har vært på kurs med en hel haug andre forfattere og lært om blogging og sosiale medier. Forsåvidt ikke så mye nytt - det jeg kan har jeg lært av gode venner, og ved prøving og feiling - og mange stygge ord når teknologien slår krøll på seg.
Men altså, når man sitter på sitt hjemmekontor dag etter dag, og egentlig bare har selskap av seg selv og en hel fantasiverden, ja, da sier man ja takk til en gylden mulighet for å treffe kolleger. Kurs er bra!
Dessuten var Ida Jackson og Tom Egeland foredragsholdere, noe som gjorde det verdt hele turen til Nydalen - selv om jeg rotet fælt med trikk og veianvisning. (Min teori er at hvis man sitter for mye inne, så ruster retningssansen).
Hyggelige mennesker treffer man også. Det er ikke dårlig bare det. Noen visste mye om nettet, noen veldig lite, men alle var interessert i å lære mer. Det blir morsomt av det.
Litt underlig at vi fortsatt har et snev av teknologiskrekk i og med at de aller fleste faktisk bruker pc når de skriver. Det er noe med cyberspace som er litt skummelt, tror jeg. Har litt følelsen av å være Neil Armstrong på månen; det første skrittet ut i space er tøft.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar