“Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.”

Groucho Marx

lørdag 25. februar 2012

Ukesoppdatering

Dette har vært på en måte en travel uke. Skandalen kom ut på mandag og jeg er selvfølgelig spent på hvordan den vil bli tatt imot. Det ligger mye arbeid bak en bok, og ekstra mye arbeid bak en serie, og når den først er ute i verden, så må den stå på egne ben. Eller egne permer, kanskje.
Jeg skriver videre på ting som skal ut om noen måneder, såpass foran i løypa er jeg, men den viktigste boken er alltid den første. Den setter tonen.
Med andre ord så har jeg vansker for å konsentere meg.
Det hjelper å lese. Jeg er ferdig med Under the Dome og var rimelig fornøyd med den. Skal se om jeg ikke kan få til en anmeldelse. Burde jo det, siden jeg har skrytt å fælt av den.
Jeg leste Song for Eirabu, men ga bort boken sånn omtrent halvveis, så nå må jeg skaffe meg en ny for å få lest resten!
Jeg fikk tak i Torgrim Sørnes' bok Uten nåde, som Bokelskerinnen anmeldte på sin blogg: Bokelskerinnens blogg. Den handler om henrettelser i Norge i tidsrommet 1783-1814, noe som er midt i blinken for Skjebnesøstre, og siden den også er godt skrevet, er jeg veldig fornøyd. Det er ingenting jeg liker bedre enn at noen andre har pløyd gjennom arkiv og tydet gotisk håndskrift, så jeg slipper å gjøre det selv. Jeg er ikke glad i håndskrevne dokumenter, selv om jeg helt sikkert går glipp av skatter på den måten.
Men her sitter jeg, ukonsentrert og veldig fornøyd, og håper jeg får skriveånden over meg snart.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar