“Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.”

Groucho Marx

søndag 14. juli 2013

Smakebit på søndag: (Advarsel: Selvreklame) Skjebnesøstre 11



Jeg har ikke tid til å lese denne uken -  manus til Skjebnesøstre 12 skal på leveres i neste uke, og da blir det dårlig med tid til sprell ...

Men jeg har ny bok ute på mandag, så da får smakebiten kommer fra den.  Derav advarselen om selvreklame.

Vi har kommet til bok nummer 11 i Skjebnesøstre. Forrige bok sluttet svært så dramatisk - serieromaner gjør som regel det - og nå er Constanse rådvill i København.
Karen venter på at Constanse skal komme tilbake så hun kan bli seg selv igjen, og drømmer om Viktor.

Smakebiten er fra s. 51:

Constanse sank ned på stolen igjen, fullstendig utkjørt. Først nå begynte det å gå opp for henne hvilken vanskelig situasjon hun befant seg i - hun hadde verken penger til mat eller reisen hjem. Hva hun skulle gjøre i morgen, når hun ikke lenger hadde noe sted å sove, ante hun ikke. 


Jeg synes jo selvfølgelig at forsiden er helt fantastisk. Gråbrødretorvet i København i bakgrunnen for den som lurer på det.

Mer om boken (og serien) på Schibsteds sider: Mer om Skjebnesøstre 11 her




Høres ikke det spennende ut? (Akkurat den smakebiten er litt inspirert av min tid som togluffer i Europa, men det er en helt annen historie ...)

Flere smakbiter hos Mari: Flukten fra virkeligheten

24 kommentarer:

  1. Lenge siden jeg har lest serier som dette nå så kanskje jeg burde notert meg ned denne etter hvert? Tusen takk for smakebiten og jeg ble nysgjerrig på togluffer-tiden..

    SvarSlett
    Svar
    1. Det var over 30 år siden og jeg var 18 - alene med ryggsekken på min egen lille reise rundt i historiske Europa. I dag ser jeg jo så til de grader galskapen i foretagendet ...

      Slett
  2. Denne serien har jeg ikke fått med meg, og dette virker jo riktig så spennende. Takk for smakebiten :)

    SvarSlett
  3. Det er lov å reklamere for seg sjøl! Har ikke lest bøkene dine, men kanskje jeg skal prøve meg på en serie?

    SvarSlett
    Svar
    1. Det finnes i hvert fall nok serier å velge mellom - sjekk: Tones bokside eller Min bokverden for flotte oversikter:D

      Slett
  4. Det här var ännu en ny författarbekanskap för mig, tack för smakbiten :)

    SvarSlett
  5. fin smakebit, og en nydelig forside ja :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg er så heldig å ha fått en fantastisk dyktig illustratør - forsidene hans er inspirerende :D

      Slett
  6. Tack för smakbiten! Vad härligt med en från en egen bok!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg må jo innrømme at det er ganske herlig, ja :D

      Slett
  7. Absolutt en fin forside! Og serien virker spennende :)

    SvarSlett
  8. Spennende. Skjønner at jeg burde prioritere en serie til... ;-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er mange å velge mellom, så jeg skjønner godt at det er vanskelig å prioritere! :D

      Slett
  9. Svar
    1. Jeg kan ikke ta æren for forsiden, men takker likevel! :D

      Slett
  10. Tack för smakebiten, jätteroligt att får tips på en författare som jag inte känner till!:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Vil du lese noe av det jeg skriver på svensk, så kommer det en føljetong i den svenske utgaven av Hjemmet til høsten :D Samme tidsperiode som Skjebnesøstre, men en helt annen historie :D

      Slett
  11. Takk for smakebit fra egen produsert bok! Likte forsiden! Har planer om å lese serien din etter jeg er ferdig med Maria av Svaneberg, tar da litt tid. Siden det går lang så lang tid mellom hver bok jeg kjøper og leser. Tror jeg kommer til å like serien din, virker veldig bra ihvertfall, og hører den får mye skryt:) Ser bøken er på digitalbok.no, det er bra, så kan man lese de på nettbrettet:) Takk for smakebit!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hyggelig å høre. Jeg håper den faller i smak. Maria av Svaneberg og Skjebnesøstre har samme illustratør - det sier noe om hvor dyktig Kjetil er.

      Slett