“Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.”

Groucho Marx

fredag 20. april 2012

Boktema: Tegneserie

Dagens boktema (eller egentlig gårsdagens) er tegneserier. Mer moro hos Anette her: Anettes bokboble

Yndlingstegnerserie er vanskelig, jeg har litt for mange, egentlig. Det første jeg ser etter i Dagbladet er Pondus og Nemi. Minst en gang om dagen må jeg innom Gocomics for en daglig dose.
Blant favorittene er Peanuts - jeg blir henrykt hvis jeg finner noen av stripene der Snoopy skriver bok.
Jeremy i Zits har sin egen oppfatning av mye, også litteratur:



Denne her har av og til noen fantastiske søndagsstriper:



Bettys syn på verden er ubetalelig. Av og til treffer tegneserier usedvanlig godt:



Mine absolutte favoritter er Asterix og Obelix, dessuten har jeg en svakhet for Viggo som lager kaos i forlaget. Jeg har alltid noen sånne album på lager i tilfelle jeg får et anfall av the Blues.




5 kommentarer:

  1. gøyalt med nye tegneserie tips :)
    betty er råmorsom !

    SvarSlett
  2. Her var det mange fine og morsomme striper :-D

    SvarSlett
  3. hehe,fine striper ovenfor:) Jeg leste mye før Nemi ,men det har blitt en stund siden sist.

    SV;hehe,jeg visste ikke heller at tvserien var basert på en tegnserie før etter jeg så sesong 1 . Men fikk ikke somlet meg til å lese tegneserien før jeg ble ferdig med å se sesong 2 . Du er ikke den eneste som koser seg når det gjelder zombier:) Jeg elsker zombie-filmer :) Er ikke så mange tvserier utenom "The walking dead" som omhandler zombier.

    SvarSlett
  4. Herlig innlegg, her var det gjensyn med mange gamle favoritter ser jeg :)

    SvarSlett
  5. Elsket stripene du har plukket ut, hehe:) Og det Viggo bokomslaget var jo bare helt herlig:)Takk for noen nye tegneserie tips også:) Bettys og Jeremy har jeg ikke lest før.

    Ønsker deg en god søndag:)

    SvarSlett