“Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.”

Groucho Marx

mandag 20. desember 2010

Jakten på julestemning og inspirasjon

He, he. Jeg er altså så uinspirert at det er ikke til å tro. Alt jeg gjør er bare tull. Ikke kan jeg skylde på julestria heller siden jeg knapt har sett på julepynt i det siste. Det eneste jeg har i huset er kransen på ytterdøren - som forøvrig er i ferd med å falle fra hverandre.
For å komme i gang med skrivingen jobber jeg på papir i et forsøk på å lage meg et grundig og bearbeidet synopsis som kan bringe meg videre. Snøft. I går kveld endte jeg opp med å skrive lister over titler ...
Jeg har også fordypet meg i researchen, men det driver ikke akkurat historien videre. Det blir ikke ord og sider av det.
Noen ganger blir verden utenfor skriveuniverset påtrengende og høylydt. Nå skulle jeg egentlig har vært i London til over nyttår, men istedet for å tilbringe de neste dagene på Gardermoen mens jeg venter på at Heathrow skal gjenfinnes i nærmeste snøfonn, har jeg bare utsatt hele reisen. Det ante meg et lettelsens sukk på telefonen til Norwegian ...
Nåvel - jakten på julestemning og inspirasjon for bare fortsette. I morgen skal jeg kjøpe juletre!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar