“Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.”

Groucho Marx

fredag 3. desember 2010

Innlegg nr 150 og litt andre småting ...

Dette er faktisk innlegg nr 150, og om en måned har bloggen min ett-års dag. Da må jeg finne på noe ... Nåvel, først er det jul. En ting av gangen med andre ord. Noe særlig til juleforberedelser har jeg ikke kommet i gang med ennå. Det er så mye morsommere å skrive enn å rote rundt på et støvete loft etter fjorårets julepynt. Men jeg har funnet frem julehuset og jeg har en slags plan om hva jeg skal gjøre.
Men ærlig talt - hvor mange nisser og julekuler trenger man egentlig?
Jeg skal på en kort tur vestover om en ukes tid, jeg skal på årets forlagsfest for forfattere og redaksjonen - alltid morsomt - så egentlig har jeg ikke tid til å feire jul sånn omtrent et par dager før julaften. Selv om jeg har for vane å trekke med meg et frossent juletre  midtveis i desember.
Jeg jobber med flere ting på en gang akkurat nå. Det er ikke nødvendigvis et onde - selv om jeg føler meg som en bie som hopper fra blomst til blomst. Det er manuset til første bok i ny serie der jeg "luker" bort grums og snusk, det er synopsis til hele serien, og til bok 2 som jeg har snikbegynt på. Mens jeg sto i kø til dametoalettet på Glasmagasinet fikk jeg ideen til en novelle som jeg fikler med. Når jeg skriver noveller må jeg kaste meg over den og fullføre helt til slutten, ellers går det i stå. Nå er det gått i stå, ca et par sider fra slutten. Sukk. Dessuten driver jeg med omskriving av et gammelt manus som nekter å gi slipp - heldigvis. Det trenger mer research og en grundig plotgjennomgang før det kan begynne å ligne på noe.
Kanskje jeg burde begynne å strikke igjen?

1 kommentar:

  1. Tja, hvor mye julepynt trenger man? Min julepynt ser ut til å formere seg, blir stadig noen små påfyll. Du skal absolutt ha for innsatsen for kransen under her, en skikkelig gla'krans. ☺

    SvarSlett