“Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.”

Groucho Marx

mandag 15. august 2011

Jane Eyre ...

Etter å ha sett den siste Jane Eyre filmen to ganger, er konklusjonen klar. BBC's 2006 versjon er bedre, og egentlig den beste så langt.
Filmatisk var filmen en nytelse, alt var både gotisk og vakkert nok så det holdt, men jeg gjespet midtveis - og det er vel hva man må kalle et dårlig tegn. Når jeg leser Jane Eyre blir jeg alltid slått av humoren og varmen mellom Jane og Rochester, noe som jeg synes totalt manglet i denne filmversjonen.
Så her er klipp fra den beste Jane Eyre filmatiseringen så langt:

1 kommentar:

  1. Jeg er helt enig. Det er versjonen fra 2006 som er den beste:) Jeg elsker virkelig den versjonen, den er veldig vakker og fint spilt av hovedrollene:)

    SvarSlett