“Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.”

Groucho Marx

tirsdag 15. juni 2010

Stemmen fra London er død

Richard Herrmann er død, 90 år gammel. Det var fryktelig trist. Jeg elsker bøkene hans om London og britisk historie, og jeg har hart stor glede av radiokåseriene hans opp gjennom årene. Fra VG. I skoletiden leste jeg  hans bøker istedet for de vanlige skolebøkene, og gjorde det bra i historie mye av den grunn - i hvert fall når det kom til britisk historie!
Bare hør på noen av disse: Richard Herrmanns skattekammer. Det er godt at NRK tar vare på sånt!
God tirsdag!

2 kommentarer:

  1. For en fantastisk korrespondent Herrmann var. Jeg har storkost meg med alle podcast'ene NRK har lagt ut det siste året. Jeg spiller dem av i bilen når jeg må kjøre langtur.

    Hele britisk historie kommer til live i hans mange fortellinger. Takk for alle minnene, Richard Herrmann!

    SvarSlett
  2. Dette er bare utrolig trist! Han er en av norges store forfattere! Ingen kan som ham sammenfatte britisk historie i bok etter bok!

    SvarSlett