“Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.”

Groucho Marx

torsdag 7. januar 2010

Skrivelogg - dag 7...

I dag har vært en dag uten inspirasjon. Det er ikke så ofte det skjer, heldigvis, men når det skjer, så går skrivingen tregt.
Jeg har stor tro på det som EG kaller for "bumglue": å sette seg ned på stolen foran skrivebordet, hver dag, hver uke, hele året igjennom. (De fleste serieforfattere skriver stort sett hver eneste dag, tror jeg. Jeg gjør i hvert fall det).
Så hver dag synker jeg ned i Mosesstolen fra Ikea, løfter hendene som en konsertpianist og la fingrene løpe over tastaturet (eller i hvert fall trykke tastene ned i noenlunde ordnet rekkefølge). Men så hender det at det stokker seg fullstendig. Det er ikke skrivesperre - det har jeg aldri opplevd (bank i bordet) - det er skrivemuskelen som er sliten. Da mister jeg tråden i historien, jeg kjeder meg og roter rundt på nettet istedet, jeg
Jeg har skrevet 922 ord idag, noe som gir en total på 10605 og 50 sider. Jeg kan leve med det.

1 kommentar:

  1. Jeg liker uttrykket "bumglue"!
    Og etter å ha lest skriveloggen din, tror jeg at jeg snart må ut og kjøpe Write Away, jeg er blitt nysgjerrig.

    SvarSlett