“Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.”

Groucho Marx

tirsdag 5. januar 2010

Skrivelogg - dag 5 ...

Var i forlaget i dag og leverte korrektur på bok seks. Min dyktige redaktør og jeg diskuterte historielinjer for bok syv - så jeg fikk med meg masse inspirasjon og gode ideer hjem.
En utmerket arbeidsdag siden jeg gikk 1614 ord over målet. Dermed har jeg tatt inn gårsdagens noe kortere økt, pluss litt til. Dette ser jo lovende ut. Etter fem dager har jeg 8100 ord og 38 sider. Hvis det tempoet holder, så har jeg mer enn nok til komplett manus.
Fant min egne vri på outlinen som ser ut til å funke. EG bruker sin step outline til å skrive et ganske så omfattende synopsis, med egne kommentarer, før hun begynner selve skrivingen. Det tar altfor lang tid.
Jeg har istedet laget min outline, og deretter delt den inn i kapitler. Slik at jeg har et skjema for hvert kapittel. Hver gang jeg noe nytt dukker opp - en ny scene eller en ny tvist - så fører jeg den inn i kapitteloversikten. Det ser ut til å fungere bra så langt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar