“Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.”

Groucho Marx

mandag 25. januar 2010

Skrivelogg - dag 25...

Ord: 1766 = total: 34603 og 158 sider. Ikke verst for en lat søndag. Så veldig lat har jeg ikke vært, men jeg jobbet litt for lenge igår. Jeg skriver ikke så bra på lite søvn.
Historien er under kontroll akkurat nå - litt shaky, men jeg regner med at det går bra. Det blir spennende å høre hva redaktøren sier om de første sidene. Det ligger litt i bakhodet mens jeg skriver, jeg må innrømme det. Ikke at hun gir karakterer, men hun er en "voice of reason", den første leseren og den som fanger opp alle svakheter, ulogiskheter, selvmotsigelser, direkte feil, mobiltelefoner på 1600-tallet etc.
I tillegg til det jeg skriver nå, jobber jeg med neste serieide - og det er så gøy! Det er en ide jeg har tygget på lenge, men jeg har ikke hatt klart for meg hvem historien handler om. Og idag falt den største puslespillbiten på plass; selve kronen på verket. Da har jeg et sentrum jeg kan bygge ut fra. Akkurat det gjorde denne dagen til en gullsøndag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar