“Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.”

Groucho Marx

lørdag 16. januar 2010

Skrivelogg - dag 16 ...

Totalt: 23016/107 s. = 1014 ord idag. Ikke akkurat målsettingen, men close enough.
Oppdaget at jeg surret rundt på feil sted i historien - jeg skrev egentlig slutten, men det tok litt tid å innse det. Jeg kan være sta sånn. Derfor måtte jeg bruke tid på å lage et synopsis for siste halvdel av boken, dele det opp i scener/kapitler - dette må jeg nok jobbe videre med i helgen, men det er ikke det verste jeg gjør, for å si det sånn. Ideutvikling er gøy, selv om det skjer midt i et manus. (Miss George - engelsklæreren fra El Toro high school - ville dratt frem rødblyanten og gitt meg "a stern look").
Det er alltid sånn at jeg vet omtrent hvor i historien jeg skal avslutte boken før jeg begynner, men det er også en fundamental sannhet at det aldri blir sånn. Det kommer alltid noe bedre, noe som bare gjør det hele utfordrende og morsomt. Det blir i hvert fall ikke statisk på denne måten ...
Må også begynne å gå gjennom språket i helgen, i tilfelle jeg har oversett uvaner og gjentakelser, samt en og annen skriveleif ...
Redaktøren sitter klar med sin rød (grå)blyant på onsdag og forventer seg de sidene jeg har.

1 kommentar:

  1. Dette er utruleg fascinerande lesing, eg ser ut til å bruke 3 år per bok (og er mykje sur undervegs) og er nesegrust imponert over både produksjonen og begeistringa di.
    Du er nokre level over meg i skrivelyst og glede, rett og slett.

    SvarSlett