“Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.”

Groucho Marx

søndag 31. januar 2010

Skrivelogg - dag 31 ...

457 nye ord = 41477 og 189 sider.
Det kommer av at jeg skrev slutten idag, og ikke trengte så mange nye ord. Boken er for kort sånn som den er nå, men den vokser alltid i neste omgang. Scener som er for korte, må skrives om, det er alltid noe som kan flikkes på. Uansett er dette et førsteutkast.
Forskjellen mellom Ildfuglen og andre bøker jeg har skrevet, er jo at med Ildfuglen så jeg har jeg en-to måneder på meg til å gjøre den ferdig, mens de andre gjerne tar et år eller to. Bortsett fra de små barnebøkene, de tar kortere tid - kanskje fordi de er så morsomme å skrive? Muligens.
Så - forhåpentligvis har jeg klart å utnytte spenningen, skapt nok friksjon og skumle hendelser til at det gir en god leseopplevelse.
Morgendagen - siste dagen - vil nok gå med til å lese gjennom det jeg har skrevet en siste gang, pusse litt her, finne ut om jeg har "overbrukt" ord og fraser - av og til nikker folk veldig mye med hodet, i forrige bok klappet de hverandre på skulderen i ett kjør. Tiden - mandag - vil vise ...
Det er mange som har vært innom og komme med hyggelig og oppmuntrende kommentarer - det setter jeg stor pris på! Å skrive er et ensomt arbeid - ikke hør på forfattere som klager på akkurat det aspektet, det er det beste vi vet. Men det er hyggelig å høre fra folk utenfra, også. Nettet innbyr jo til det, og det er jeg glad for. Så tusen takk til alle som har vært innom, som har fulgt med "prosessføljetongen". Forhåpentligvis har jeg noe å blogge om også etter dette her - gudene vet hva, men noe finner jeg vel på.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar