“Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.”

Groucho Marx

fredag 29. januar 2010

Skrivelogg - dag 29 ...

Ord: 1322. Totalt: 40045/183 sider.
Jeg er litt snill mot meg selv disse dager. I kveld stanser jeg fordi jeg ikke vet hvordan jeg skal avslutte historien! Jeg må tenke litt.
Det er ikke det minste dramatisk, egentlig. Jeg vet hvilke scener jeg skal ha, bare ikke helt hvordan jeg skal få dem til å falle på plass. Som i puslespill, så hjelper det ikke å dundre knyttneven på bitene for at de skal sitte pent.
Dessuten har jeg glemt en tråd ... den må hentes opp og settes på riktig sted. Jeg har også en heller het scene som foreløpig bare finnes i mitt hode, men som skal ned på arket - skjermen - så snart som mulig. Vanskelige scener utsetter jeg til slutt, de krever ofte litt mer omskriving enn andre. Spesielt hvis de har potensiale til å bli rimelig pinlige hvis jeg ikke får det til riktig. Sukk.
Historien blir lang nok, i hvert fall!
Mandag er leveringsdag - det regner jeg med går alldeles utmerket.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar