“Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.”

Groucho Marx

søndag 17. januar 2010

Skrivelogg - dag 17 ...

Må nok måle arbeidet i en annen målestokk idag. Ord: 24017/1011, 111 sider.
Jeg ligger ca 500 ord under målet, men det betyr ikke at jeg ikke har hamret ivei på min stakkars laptop. Jeg har jobbet med handlingen, med plottet og scener. Iblant kommer overraskelser når jeg jobber på den måten. Ting skjer, nye retninger, nye ideer - så mine to siste scener fra igår, har blitt snudd grundig på hodet. Det betyr omskriving, og dermed ikke så mange ord.
Det er jo ikke sånn at jeg sitter og teller alt jeg skriver til jeg har nådd 1500+ ord, og så pakker sammen for natten. (Noen ganger gjør jeg selvfølgelig det også ... spesielt hvis jeg er sliten).
Men av og til må ting bare ta den tiden det tar. Av og til trenger en scene eller et kapittel en viss modningstid, selv når tiden er knapp. Da går jeg tilbake og skriver om. Og selv om jeg da ikke får like mange ord til slutt, så er resultatet så mye bedre!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar