“Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.”

Groucho Marx

onsdag 6. januar 2010

Skrivelogg - dag 6 ...

Dette går så det suser. 1587 ord - så nå har jeg 45 sider og 9683 ord.
Outlinen fungerer virker det som. Det er en metode jeg har brukt før ved plotting, men ikke helt gjennomført. Ser at jeg må gå gjennom det jeg har skrevet før jeg begynner dagens skriveøkt for å få utnyttet ideene godt nok. På den måten får jeg også ideer om nye utviklinger i historien.
Det er jo også et spørsmål om ideene er gode nok. Det er ikke alltid jeg oppdager det før jeg har jobbet en del med det, og da må det strykes! Heldigvis har ikke det vært nødvendig så langt.
Akkurat nå er det for kaldt til å jobbe mer. Jeg fryser meg fordervet for tiden. Det vil nok dukke opp i boken - det er fryktelig mye snø og sur vind til å være vestlandet, men 1600-tallet hadde de strenge vintre. Historikere kaller det for Den lille istiden. Så litt inspirasjon finnes det i dagens kuldeperiode, også!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar