“Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.”

Groucho Marx

mandag 18. januar 2010

Skrivelogg - dag 18 ...

Tallenes tale først: ord i dag: 1579 - totalt 25596 og 118 s.
Jeg skrev meg så langt ut på et jorde idag, at jeg måtte ro meg i land ... Mye kutting, mye omskriving, mye frustrasjon.
Det gikk bra til slutt - for meg altså, ikke for mine stakkars karakterer.
Akkurat det kan være litt kinkig med karakterer i en såpass lang serie - jeg synes så synd på folk at jeg nesten ikke har hjerte til å utsette dem for fæle ting. Nesten - det har liten hensikt å skrive en historie hvor alle er glade og har det godt.
Så jeg lar dem bli utsatt for de fæleste ting og tyngste hindringer - den ene verre enn den andre. Innimellom får en og annen stakkar et øyeblikks ro og kanskje noe godt å drikke, men så er det rett utpå tynnisen igjen.
Akk, ja.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar