“Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.”

Groucho Marx

lørdag 30. januar 2010

Skrivelogg - dag 30 ...

975 ord for dagen. Totalt: 41020/187 sider.
Det er ikke så farlig om jeg ikke når dagskvoten disse tre (!) siste dagene. Jeg kan trygt regne med at det kommer mer til i neste omgang - noe går også fløyten; enten det blir omskrevet eller bare fjernet.
Det finnes noe som kalles "Kill your darlings" som er et forferdelig torturinstrument for skrivende folk. Det betyr å fjerne ting som forsåvidt passer godt, men som ikke passer helt, uansett hvor fornøyd man er med det - og det er fælt. Det tar jo tid og energi å skrive, og når man da bruker delete-knappen med hard hånd så kan det føles noe vanskelig.
Det nærmer seg slutten på min lille reise - det har gått så utrolig mye bedre enn jeg hadde trodd. Jeg har samme følelsen som da jeg endelig lærte meg å svømme - jeg kan jo klare dette!
Det meste av arbeidsdagen idag har gått med til å lese gjennom teksten, flytte litt, klippe litt, legge til litt mer - alt i alt en bra dag.

1 kommentar:

  1. Har sagt det før, og sier det igjen... Jeg er imponert ! :-))

    SvarSlett