“Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.”

Groucho Marx

fredag 22. januar 2010

Skrivelogg - dag 22 ...

Ha - endelig en superdag! 1766 ord - totalen er nå på 30704 ord og 140 sider. Noen dager er bare til å danse av.
I dag fikk jeg en så fin hilsen på Ildfuglens nettside fra Jorunn som skriver Fossefall. Ingenting er hyggeligere enn å få ros for det man skriver - forfattere elsker sånt - de kan gjerne si at de ikke liker det, men det tror jeg ikke noe på. Dette er jo det vi lever av - hvem vil ikke har ros for jobben sin? Jeg blir ihvertfall glad når sånt skjer!
Min step-outline for de siste kapitlene fungerer bra, ser det ut til. Det gir meg en viss trygghet når jeg skriver, merker jeg. Jeg blir ikke sittende med fingrene hengende over tastaturet mens jeg lurer på hva som kommer nå. Da virker ikke den blanke skjermen så avskrekkende.
Det eneste jeg kan snuble i nå, er at jeg ikke utnytter materialet godt nok og at jeg raser for fort frem - igjen. Sukk.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar