“Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.”

Groucho Marx

søndag 30. mai 2010

We'll meet again

Noen som husker denne? Den gikk på TV i begynnelsen av 80-tallet - jeg aner ikke når, men jeg husker serien veldig godt. Og nå hadde jeg altså gjensyn med den - men noe manglet. Jeg var så sikker på at det fantes en episode til!
Jeg har helt klare bilder i hodet av fortsettelsen av seriene - hvordan det gikk med de forskjellige:
- Peter og Rose finner hverandre
- Chuck og Vy reiser til USA.
- Pat slår seg ned på gården med en passende ektemann.
- Sally og Mac tar med seg barna til USA.
- Stakkars Letty stikker av fra barnet sitt og havner på skråplanet takket være ekle onkel Sid.
- Og selvfølgelig får Jim og Helen hverandre til slutt. Det skulle da bare mangle.
Men altså, det finnes ingen episode som forteller dette her! LWT laget aldri en sesong to, til tross for at serien ble en enorm suksess, og til tross for at det var mye snakk om det. Det rant ut i sanden, som så ofte skjer i TV-verdenen. Men hvordan kan jeg da huske så utrolig godt hvordan det gikk videre?
Nå har jeg alltid for vane å "fortsette" en film eller serie jeg liker i hodet - så dette kan godt være noe jeg har innbilt meg. Litt research gjorde at jeg oppdaget en bok som ble skrevet året etter serien tok slutt. David Butler skrev: We'll meet again. The End of an Era. Denne ble oversatt til norsk, så mest sannsynlig er det den jeg har minnene mine fra. Nåvel, jeg har i hvert fall bestilt boken, for nå ble jeg så nysgjerrig at jeg bare må vite om mine minner stemmer med boken ...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar