“Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.”

Groucho Marx

torsdag 13. mai 2010

Å Zonke

Ord: 26621.
Det går tregt for tiden. Av og til blir ting hengende i luften. Så jeg er ørlite grann på etterskudd med den nye boken. Bare en dag - og en halv. Personlig tror jeg hjernen trenger pauser av og til, og min bare zonker helt ut hvis jeg ikke passer på.
Som i dag - da jeg faktisk glemte Kristi Himmelfarts dag. Jeg glemte også 1.mai, så nå har jeg skrevet huskelapp for at jeg skal huske på 17 mai og pinsen. Får være grenser hva jeg skal holde rede på. De hadde ikke helligdager - ikke fridager, i hvert fall - på sekstenhundretallet. Dessuten trenger jeg ikke bry meg om sånne ting når jeg skriver.
Jeg har vært flittig med andre ting. Meldt meg som anmelder på Litteratur i Vestfold, så nå går jeg og venter på spennende bokpakke! Som ville ha blitt sendt idag, men nå var altså postkontoret stengt. Hadde det ikke vært fint hvis andre fylker også laget sånne flotte opplegg? Rogaland, for eksempel?
Ordnet "ny" sykkel til våren, den er litt rusten og trengte nye dekk, (det ene dekket eksploderte så vinduene klirret), men den er fin for det!
Ryddet i bokkasser på loftet - jeg lette etter joggeskoene mine - og fant masse bra bøker som jeg ikke vil ha lenger. Så enten kan jeg selge dem, eller gi dem bort. Det dukker sikkert opp et håpefullt loppemarked om ikke så altfor lenge. Joggeskoene fant jeg altså ikke ...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar