“Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.”

Groucho Marx

søndag 23. mai 2010

Pinseknask?

I anledning pinsen har jeg et spørsmål: hvorfor finnes det ingen pinseknask?
Vi har julekaker og julemarsipan, vi har appelsinkaker, påskemarsipan og kvikk lunsj til påske, vi har fastelavnsboller til Fastelavn, og vi har pølser i brød og iskrem til 17.mai. Stort sett alle våre høytider forbindes med noe godt vi stapper i oss tonnevis av i løpet av den tiden høytiden varer. Men altså ikke noe til pinse? Ingenting?
Det sto i Bergens Tidende at kirken ikke hadde vært så flink til å markedsføre pinsen, og det er jo innlysende hvorfor. De mangler godteriet!
Kanskje burde vi ha en landsomfattende konkurranse - iscenesatt av Freia eller Nidar Bergene, eller de med hvalsjokoladen som jeg akkurat nå ikke husker hva heter- for å finne ut hva som skal være Pinsens godteri.
Utfordringen er gitt: finn Pinsesnopet eller dropp hele helgen ...

2 kommentarer:

  1. Hvalsjokolade blir laget av Hval Sjokoladefabrikk ASA :) Er forresten et Sandefjord firma, hvor jeg er fra - Hvalfangerbyen ;)
    Hval-Hval-Hval-Hval-Hval (hehe)

    Uansett: Pinse gotteri burde være et absolut must. Hm! Kirken burde ta denne oppfordringen å gi Norske menn og kvinner sjansen til å bli kjent med Pinsen KUN for dets gotteri ;)

    SvarSlett
  2. Takk for navnet - jeg liker marsipanen deres, men husket altså ikke det (åpenbare) navnet.
    Det er jo fryktelig trist at vi ikke har pinsesnok. Det kom forslag om at pinsespurven kunne komme med chillinøtter, men jeg vil helst ha noe søtt!

    SvarSlett