“Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.”

Groucho Marx

søndag 21. februar 2010

Nysnø og nytt manus

Dagens økt: 1550 ord. Det er da også hele manuset på Ildfuglen 8 så langt. Jeg har ikke spesielt bedre tid på denne boken enn hva jeg hadde på forrige. Noe av årsaken er at jeg skal på en ukes ferie, så jeg vil gjerne ha manuset ferdig før jeg drar. Ellers blir det ikke mye ferie. (Selv om jeg den ferieuken kommer til å jobbe med bok 9, så er ikke det helt det samme).
Kan man så skrive et helt manus på 38 dager? Godt spørsmål.
Anne Rice skriver bøker på tre uker, det samme gjør Frederick Forsythe. Det betyr jo at jeg har hele 17 dager mer enn de to - rene luksusen, med andre ord. Kan de, så kan jeg.
Det handler til syvende og sist om god planlegging og plenty med bumglue - og det har jeg jo.
Dessuten er det fortsatt snø ute, så hva skal jeg utenfor døren etter? Ikke går jeg på ski, ikke kjører jeg bil når det snør, ikke liker jeg kulde - nei, min tid er bedre brukt her foran datamaskinen mens jeg hamrer i vei på tastaturet som om det var et praktorgel.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar