“Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.”

Groucho Marx

mandag 12. april 2010

Rolige stunder ...

Jeg reiste til London 30 mars i den tro at det ville være mulig å skaffe et mobilt bredbånd og dermed bli værende på nett. Uheldigvis hadde jeg med meg en mac. Det viste seg nemlig å være en umulig oppgave å skaffe et bredbånd som fungerte på mac.
Nå skal ikke jeg klage så mye på mac - jeg bruker det ikke til vanlig - men det er ikke en maskin jeg kommer til å anskaffe meg med det første. Det er som å ha med seg sin egen elektroniske primadonna med  tilhørende nykker.
Nå vel - det ble dermed mange dager uten nettilgang: ingen drøvtyggede nyheter, ingen googling på alt mulig rart, ingen konstant sjekking av e-mails - det var ganske deilig. Jeg fikk flashbacks til "gamle dager", den gangen nyhetene kom i Haugesunds Avis og det holdt lenge. Jeg fikk lest flere bøker, sett mer av London, gått meg sår og klarte å skremme meg selv i Tower. (Alt for mange spøkelser og gamle torturminner sitter i veggene der). Vi spiste god mat, drakk mye kaffe og ruslet rundt i Waterstone til de kastet oss ut. Ikke noe stress, ikke noe mas - bare ro.
Dessuten måtte jeg jo jobbe et par timer om natten i hvert fall! Bok åtte gikk til trykkeriet i deg, korrekturen skal leveres på onsdag. Jeg burde lese korrektur i dag, men måtte bare ha en dag fri fra teksten. Så får jeg heller lese fortere i morgen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar