“Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.”

Groucho Marx

søndag 30. september 2012

Smakebit på søndag: BItter Harvest

Jeg har ikke lest ut Liv Heges novellesamling ennå - jeg koser meg med den, så den skal vare litt. Derimot har jeg akkurat avsluttet Bitter Harvest av Michael R. Hicks. Dette er del to i en trilogi, der neste bok kommer til neste år (grrr ...). Dette er en mann som kan skrive action, det  er nesten ikke mulig å puste mens man leser. Jeg har hatt en intens Hicks periode den siste tiden; jeg har lest seks av hans In Her Name bøker, og nå to av hans thrillere. Jeg kommer aldri til å spise mais igjen ...

Smakebiter mot slutten av boken etter at vår helt Jack har forsøkt å fly fra ytre Russland til norskegrensen. Ikke helt lett siden the bad guys i denne boken virkelig er bad guys av typen som river folk i stykker og gafler dem i seg ...

"I'm Kaptein Frode Stoltenberg of the Forsvarets Spesialkommando, Norwegian Special Forces". He made a signal with his hand, and two men materialized beside him.

(Bare fordi jeg synes det er veldig morsomt med den norske slengen på historien ...)

Flere smakebiter av ypperste klasse hos Mari på Flukten fra virkeligheten

God natt og god søndag :D

10 kommentarer:

  1. Fint å se at det er flere enn med som liker å sitte oppe om natten..Enig i at det er morsomt med den norske slengen på slutten!

    SvarSlett
  2. He-he! Veldig bra smakebit, og jeg er helt enig i at den norske slengen virkelig setter en ekstra spiss!

    SvarSlett
  3. Det här låter ju riktigt spännande :)

    SvarSlett
  4. Takk for bra smakebit:-) Likte også den norske slengen på slutten der! Ha en fin søndag!:)

    SvarSlett
  5. Hehe. Har merket meg denne forfatteren. Nysgjerrig på bøkene hans. Takk for smakebiten! :)

    SvarSlett
  6. En fin smakebit! Jeg måtte slå opp disse bøkene for dette virket riktig så spennende :-) Takk for fint tips og ønsker deg en fin søndag!

    SvarSlett
  7. Dette var en ny forfatter for meg. Takk for smakebit og tips, Natalie! God søndag videre :-)

    SvarSlett
  8. Takk for smakebiten! Med det sitatet kan vi nok konstatere at Hicks sannsynligvis er norgesvenn :)

    SvarSlett
  9. Jeg har fått øynene opp for Hicks via Kindlejoy, så jeg sender bare stafettpinnen videre ... fortsatt god mandag til dere alle :D

    SvarSlett
  10. Jeg kjenner til forfatteren fra Marianne(Kindlejoys) blogg, en dag skal han garantert leses. Dog kjenner jeg at jeg er litt bekymret for det med maisen ;)

    SvarSlett