“Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.”

Groucho Marx

søndag 5. februar 2012

En smakebit på søndag - og en ting til ...

Første ting på agendaen: Smakebiten.

Jeg er ikke så sikker på om jeg kan klare å komme med en smakebit hver søndag - jeg rekker ikke lese så mye som jeg skulle ønske. Men akkurat nå leser jeg en bok av en av mine yndlingsforfattere:
Terry Pratchett.
Hans siste bok heter Snuff (som på engelsk betyr både et drap og snus). Det er den 39ende boken i Discworldserien, og den  niende boken om Sam Vimes, min absolutt favorittpolitimann.
Snuff er full av påfunn og ordspill, selv om jeg opplever den som litt tregere enn andre Pratchettbøker. Gode råd, derimot, er den som alltid full av.

Utdrag:
- What sort of thing were you thinking of writing, Jane?
The girl looked embarrassed. - Well, commander, at the moment I'm working on what might be considered at novel about hte complexities of personal relationships, with all their hopes and dreams and misunderstandings. She coughed nervously, as if apologizing.
Vimes pursed his lips. - Yes. Sounds basically like a good idea, miss, but I can't really help you on that - though if I was you, and this is me talking off the top of my head, I'd be putting in a lot of fighthing, and dead bodies falling out of wardrobes ... and maybe a war, perhaps , as a bit of a background?

Flere smakbiter finner du her: En smakebit på søndag!


Neste ting på agendaen:

Ny frist for konkurransen i dag - ny mulighet i morgen! Det er fortsatt tre omganger igjen hvis dere har lyst til å vinne de fem første bøkene i min nye serie Skjebnesøstre. Bare følg linken: Skjebnesøstre - konkurranse.

6 kommentarer:

  1. En fin smakebit. Jeg liker veldig godt Terry Pratchett og har lest Discworldbøkene. Ha en riktig god søndag!

    SvarSlett
  2. Har ikke hørt om den boken eller forfatteren før, spennende:) Takk for smakebiten:)

    God søndag!

    SvarSlett
  3. Jeg har ikke lest noe Pratchett, ennå :-)Takk for smakebiten og god søndag videre!

    SvarSlett
  4. Herlig smakebit, jeg har bare såvidt vært borti Pratchett og det var i boken Good Omens :) Veldig hyggelig om du er med selv om det ikke blir hver søndag, det er forresten tillatt å dele av samme bok flere ganger på rad ;)

    SvarSlett
  5. Jeg har ennå ikke lest noe av Pratchett, kanskje jeg skulle starte med denne serien!
    Takk for smakebiten :)

    SvarSlett
  6. Tusen takk for kommentarene. Det er kjempehyggelig at dere stikker innom. Det fine med Pratchett er at han har skrevet så mange bøker. Jeg blir alltid glad når jeg finner en bok og oppdager at forfatteren har stor produksjon. Ikke alle er oversatt til norsk, bare så det er sagt.
    Natalie

    SvarSlett