“Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.”

Groucho Marx

onsdag 8. februar 2012

Korrektur vs skriving

De siste to månedene har for det meste gått til å omskrive/redigere/korrekturlese bok 1 og 2. Bok 2's siste korrektur ble jeg ferdig med for to minutter siden - den skal samkjøres med korrektureleserens eksemplar i morgen, og deretter ser jeg ikke manuset igjen før det er ferdig bok.
Jeg kan bare håpe at alt er på plass og at det er spennende nok siden jeg omtrent samtidig med dette har hatt en iherdig forkjølelse som etterhvert ble til bihulebetennelse. Og det enda jeg har vaksinert meg - det er nesten så jeg burde kreve pengene tilbake! Hadde det altså vært influensa, men det var det ikke ...
Sånn, så er det hjertesukket ute av verden. Nesten frisk er jeg også, så jeg har ikke så mye å klage over egentlig ...
Det jeg absolutt vil ha nå, er tid til å skrive på neste bok. Jeg liker å få ut historien så fort som mulig, slik at jeg har den liggende. Akkurat nå har jeg noe sånt som 30 sider av en bok - sider som jeg allerede vet at jeg kommer til å skrive helt om. 
Jeg har aldri skrivesperre, egentlig. Jeg har en stor sperre på å komme igang - særlig når jeg skal begynne på en bok. Når jeg er omtrent halvveis, er det ikke noe problem lenger.
Mulig at fjellklatrere har det på samme måten ...

Vel, det blir ingen skriving hvis jeg ikke sover først. I morgen skal jeg begynne på et helt nytt prosjekt - de 30 sidene går mest sannsynlig i søppelkurven ...
God natt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar