“Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.”

Groucho Marx

torsdag 5. september 2013

Ny bok på mandag: Skjebnesøstre 12 Flukten


Skjebnesøstre 12 er ute på mandag. Noen har fått den i postkassen (som meg), andre har allerede funnet den i butikkene. Hyggelig med butikkansatte som er ivrige i tjenesten!
Litt uvirkelig at vi har kommer til den tolvte boken allerede. Det går fort. Jeg har akkurat sendt nr 13 til redaktøren min, og sitter her med plotarket foran meg for å plotte den aller siste boken. De to siste bøkene er krevende. Tråder skal samles, jeg kan ikke slenge ut nye tvister for hvordan skal jeg klare å få dem i havn? Det er også vemodig å innstille seg på å si farvel til karakterene jeg har jobbet med i tre år snart. Samtidig klør det i hjernebarken etter å komme i gang med et nytt prosjekt - jeg må hele tiden minne meg selv på at "jeg har ikke tid", "må gjøre ferdig Skjebnesøstre først". 


Mer å lese om nr. 12 her: 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar