“Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.”

Groucho Marx

lørdag 20. juli 2013

Etterlysning - lommeboken som forsvant

Jeg burde selvsagt ha gjort dette samme dag som jeg mistet lommeboken min, men det gjorde jeg altså ikke. Men kanskje finnes det noen snille mennesker der ute som har funnet den og som har hatt det så travelt at de ikke har rukket å lete etter meg på nettet før nå! Jeg er optimistisk, jeg.

Altså. Lommeboken min forsvant tirsdag 16.6 en gang mellom 16.15 og 1715. Jeg var på Kiwi på Frogner, og etterpå satte jeg meg på en benk ved sykkelstativene utenfor Nasjonalbiblioteket for å tenke litt. Nå om dagen plotter jeg bok, og det krever tankegang. Uheldigvis var oppmerksomheten da overhodet ikke på lommeboken som jeg er ganske sikker på lå i lommen min. En frenetisk løping fra Mester Grønn - hvor jeg ikke kunne betale for rosene jeg ville ha - innom alle forretninger på veien tilbake til Nasjonalbiblioteket førte meg ikke nærmere min tapte lommebok. Det var ikke annet å gjøre enn å løpe hjem og stenge bankkort ...

Lommeboken i seg selv er verken dyr eller fancy, den er kjøpt på Accessoires og det står London på den - men jeg synes den er veldig, veldig fin! Oppi lå det vanlige: bankkort (alle øyeblikkelig stengt), førerkort (av den gamle typen som i grunnen ikke er helt gyldig lenger og som nå er erstattet med en midlertidig kjøretillatelse til jeg kommer meg på Biltilsynet), alle mine kaffekort, trikkekort, tippekort, lapper med ting jeg skal huske, sitater fra ting jeg har lest, kvitteringer av ymse slag og sikkert en hel del ting til som jeg ikke husker i farten. Ja, også en britisk fem pundseddel for flaks ...

Så hvis noen finner en litt sliten lommebok på Frogner, så er jeg ikke vanskelig å finne! Mail: natnorm1@online.no eller telefon 40602498. Finnerlønn utloves selvsagt, og bøker hvis det er av interesse!
Jeg forblir optimistisk :D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar