“Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.”

Groucho Marx

torsdag 18. november 2010

Tidsfrister ...

Det hender jeg lurer på hva jeg fikk gjort før jeg hadde tidsfrister. Ikke så veldig mye, innser jeg. Akkurat nå har jeg to. Ingen av dem er hugget i sten, ingen av dem er pålagt av redaktøren i de respektive forlag - jeg bare liker tanken på å få ting ferdig.
Så de siste tre dagene har jeg skrevet på manus. Som pausearbeid har jeg malt vinduene. Ja, jeg vet at det burde ha vært gjort i juni, da det var varmt og tørt ute, og ikke i november med frosten tyggende både på meg og vinduskarmene - men da hadde jeg ikke tid.
Jeg hadde møte med redaktøren min i går som hadde lest de siste 70 siden av nytt manus og var fornøyd - bortsett fra noe her og noe der. Resultat: veldig fornøyd forfatter med store omskrivinger i vente. Så spørs det da om jeg rekker det til neste onsdag. Jeg har hundre sider igjen samt flere nye scener som må skrives ...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar